info spec 302
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info spec 302
quelqu un peut me dire les spec pour la clairance du crank pour un 302 1977.....merci
blaster302- Mordu
- Date d'inscription : 16/07/2014
Re: info spec 302
connecting rod bearings clearance to crankshaft:
desired 0.0008" - 0.0015"
allowable 0.0008" - 0.0024"
> main bearing clearance
main bearings clearance to crankshaft:
desired 0.0004"-0.0015"
allowable 0.0004"-0.0021"
> crankshaft endplay
crankshaft free end play: 0.004"-0.008"
service limit 0.012"
> piston ring gaps
0.010"-0.020". The usual recommendation is 0.004" per inch of bore
which is 0.016" for your case. File-fit moly ring sets are available
in 0.005" oversize. However, most rebuilder rings will be larger gap
than this. Alex told me not to worry with 0.020" end gaps when I was
putting my 5.0L HO back together.
> balancer bolt torque
damper to crankshaft bolt - 70-90 lb-ft (95-122 N-M)
> Main bolts: 58 ft/lbs
> Flexplate bolts: 62 ft/lbs
> Cam bolt: 36 ft/lbs
Those are on the low side for the factory bolts (manual says
60-70 ft-lbs for main bearing cap bolt, 75-85 for flywheel to
crankshaft bolt, 40-45 for camshaft sprocket gear to camshaft
bolt)
desired 0.0008" - 0.0015"
allowable 0.0008" - 0.0024"
> main bearing clearance
main bearings clearance to crankshaft:
desired 0.0004"-0.0015"
allowable 0.0004"-0.0021"
> crankshaft endplay
crankshaft free end play: 0.004"-0.008"
service limit 0.012"
> piston ring gaps
0.010"-0.020". The usual recommendation is 0.004" per inch of bore
which is 0.016" for your case. File-fit moly ring sets are available
in 0.005" oversize. However, most rebuilder rings will be larger gap
than this. Alex told me not to worry with 0.020" end gaps when I was
putting my 5.0L HO back together.
> balancer bolt torque
damper to crankshaft bolt - 70-90 lb-ft (95-122 N-M)
> Main bolts: 58 ft/lbs
> Flexplate bolts: 62 ft/lbs
> Cam bolt: 36 ft/lbs
Those are on the low side for the factory bolts (manual says
60-70 ft-lbs for main bearing cap bolt, 75-85 for flywheel to
crankshaft bolt, 40-45 for camshaft sprocket gear to camshaft
bolt)
pp.dd- Incurable
- Date d'inscription : 02/01/2012
Re: info spec 302
J'irais ,015 rods et .015 main
avec une pompe standard et du rpm raisonnable
mais comme tu le vois pour les specs du manufacturier
tu as du jeu
avec une pompe standard et du rpm raisonnable
mais comme tu le vois pour les specs du manufacturier
tu as du jeu
pp.dd- Incurable
- Date d'inscription : 02/01/2012
Re: info spec 302
merci ppdd toujours toi a la rescousse....
blaster302- Mordu
- Date d'inscription : 16/07/2014
Re: info spec 302
ça fait plaisir d'aider des gars qui apprécient
ça fait juste 40ans que je fais des moteurs
et j'en apprends encore.
ça fait juste 40ans que je fais des moteurs
et j'en apprends encore.
pp.dd- Incurable
- Date d'inscription : 02/01/2012
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