W30 69
+4
Domtruck
pp.dd
yves5458
Lasrocosa
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Re: W30 69
Hey pp.dd
À cette heure, t'as pas un chaudronsur le feu au feu en feu ?
Pendant que tu t'occupe de ça, on pourrais avoir la paix...
À cette heure, t'as pas un chaudron
Pendant que tu t'occupe de ça, on pourrais avoir la paix...
Domtruck- Incurable
- Date d'inscription : 27/12/2010
Re: W30 69
Il a le coeur sur la main.....................
Mais pas le porte feuille!
Mais pas le porte feuille!
Lasrocosa- Incurable
- Date d'inscription : 28/12/2011
Re: W30 69
Yé toujours là
http://wwwa.autohebdo.net/a/Oldsmobile/442/WINDSOR/Ontario/19_8512701_/?uag=45FA97F792FFC44272E7B5A139DFD35FBAB431E75DA98EE352BB3650A92A4265
J'ai écrit au gars de 12 décembre
Pas de nouvelles.... Pour moé, y veut pas vendre au Québec...
http://wwwa.autohebdo.net/a/Oldsmobile/442/WINDSOR/Ontario/19_8512701_/?uag=45FA97F792FFC44272E7B5A139DFD35FBAB431E75DA98EE352BB3650A92A4265
J'ai écrit au gars de 12 décembre
Pas de nouvelles.... Pour moé, y veut pas vendre au Québec...
Domtruck- Incurable
- Date d'inscription : 27/12/2010
Re: W30 69
J'ai reçu une confirmation de Auto Hebdo.
Pour moé y sonde le terrain, ou ben y'aime ça faire chier le peuple
Yé peut-être vendu aussi, mais yé trop twitt pour enlever l'annonce...
Pour moé y sonde le terrain, ou ben y'aime ça faire chier le peuple
Yé peut-être vendu aussi, mais yé trop twitt pour enlever l'annonce...
Domtruck- Incurable
- Date d'inscription : 27/12/2010
Re: W30 69
olds a fait 2 moteur de 400 po cu un avec crank de 425 le meilleur et un avec crank de 455 et c était pas mal moins bon ca l air
400= 65 a 67 bore =4.00 x stroke 3.980
400= 68 a 69 bore =3.870 x stroke 4,250
The short stroke 1965-67 400s are awesome motors, but in 68-69 Olds attempted to reduce emissions by using a reduced bore to minimize combustion chamber quench area and thus lower unburned hydrocarbons (emissions controls actually started in 1968 on 49-state cars). Note that this decision to go with a smaller bore was also due in no small part to the desire to use a common crankshaft with the new 455 in 1968 as well. The result is a terribly undersquare motor (3.870 bore x 4.125 stroke) which won't rev very well. This is the worst bore-to-stroke ratio of any American V8 from the modern era.
400= 65 a 67 bore =4.00 x stroke 3.980
400= 68 a 69 bore =3.870 x stroke 4,250
The short stroke 1965-67 400s are awesome motors, but in 68-69 Olds attempted to reduce emissions by using a reduced bore to minimize combustion chamber quench area and thus lower unburned hydrocarbons (emissions controls actually started in 1968 on 49-state cars). Note that this decision to go with a smaller bore was also due in no small part to the desire to use a common crankshaft with the new 455 in 1968 as well. The result is a terribly undersquare motor (3.870 bore x 4.125 stroke) which won't rev very well. This is the worst bore-to-stroke ratio of any American V8 from the modern era.
firebuick- Incurable
- Date d'inscription : 14/12/2009
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